søndag 10. oktober 2010

10. oktober

Ja, nå har jeg jo vært i Urbino noen uker, men føler at det fortsatt er en del som skal falle på plass før livet blir "normalt" her. Har akkurat hatt min første uke med forelesninger. Jeg tror jeg skal ta et fag på engelsk (der føler jeg meg for engangs skyld flinkere enn italienerne), ellers fag i service, global økonomi og markedsføring (hvis det går). Har fortsatt ikke funnet ut fagplanen min, men håper at den ordner seg snart.

Italienske forelesninger er ganske like de norske, bortsett fra at de foregår på italiensk da. Jeg kan faktisk forstå en del av notatene de skriver på tavlen, men har mer problemer med å følge med når professorene snakker. Jeg føler meg jo også litt ufrivillig spesiell når professorene sier: "Du må være Erasmusstudenten fra Norge, du er jo den eneste blonde i hele klassen!"  Professorene virker ellers hyggelige, og jeg tror jeg kan ta alle eksamenene på engelsk (puh!)

Ellers var det kjempehyggelig å ha besøk av Anne Berit og Anja denne uken, og gleder meg masse til å få besøk av Caroline i morgen. Så drar vi til Roma på tirsdag og treffer Olav og Unikum-gjengen et par dager.

Jeg har vært på tur hver helg; Pesaro, Ancona, Cecena, Rimini... Alle byene er veldig fine, og alle har en gammel italiensk bydel hvor man kan gå og kose seg, så sånn sett er jo livet ganske herlig :) Godt og varmt er det jo også fremdeles, går fint å gå i t-skjorte midt på dagen, men er kaldt om kveldene og natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar